19.10.10

MICHAEL CRICHTON - KÜRE'Yİ OKUMAK VE SONRA SEYRETMEK


   Küre, Crichton'ın belki de en iyi eseri, ama muhteşem kadrosuna rağmen filmi?.......

  Okumamış olanlar için kısa özet; bir deniz biyoloğu, bir psikolog ve bir astrofizikçi, Güney Pasifik'in ortasında bulunan bir gemi enkazını kaşif için, okyanus dibine inerler. Buldukları şey küredir (aslında bir uzay gemisi). Gemiyle ilgili bazı şaşırtıcı gerçekler keşfederler ki... Bu kadar!
   Ben kendi adıma Küre'yi çok beğenmiştim. (Hatta okumadıysanız, size de tavsiye ediyorum, sizi bilimkurgucular sizi!) Yanlız, birgün bir hata yaptım ve filmini de seyretme gafletinde bulundum. Kadro aldattı beni ve tabii ki önceden kitabı okumuş olmak... Kadro inanılmazdı, Dustin Hoffman, Samuel L. Jackson, Sharon Stone... Herşeye rağmen direndim... Ta ki, bir sahnede, oyunculara ait olmayan spor ayakkabılı bir 'bacak' görene kadar... Yani bu kadroyla ve bu kitapla... Her ne ise! Kitap İnkılap Yayınlarından, tavsiyemdir...

Hiç yorum yok: