17.10.10

YAZAR ELEŞTİRİDEN ALINIR, DARILIR MI? BİLEMEM!

 Orası benim hiç umrumda değil açıkçası! Zira bu kadar hassas yazarlarımız varsa, kitaplarını tek kopya halinde bastırıp, kitaplıklarının en nadide bir köşesinde pamuklara sarmalayıp muhafaza edebilirler. Ama binlerce kopyası basılan bir kitap için... Geçmiş olsun diyorum... 
   Zaten iyi yazar işini bilir, eleştirileri, bir iyiye basamak olarak kabul eder. Diğerlerine gelince; yarası olan gocunsun, benim param ve de zamanım boşa gideceğine yarası olanın yaraları sızlasın daha iyi...
  Şahsım adına, yazdıklarımda alınacak ve/veya sinirlenilecek bir şey olduğunu sanmıyorum, burada eleştirdiğim şeyler tamamen meta ile ilgili, şahıslarla değil... Burada 'kötü' kitapların ismini  vermiyorum, reklamın iyisi kötüsü olmaz maahaza 'Hadi canım hiç öyle şeyler görmedim ben, hangi kitapmış o?' diye soran olursa da...
  İlk yazımda da vermiş olduğum örnekteki gibi, manavdan eve dönüp, aldığım dometeslerin beni çileden çıkaracak kadarı çürük çıkarsa susmayacağım gibi kitapların hiç de ucuz olmadığı şu dönemde korsana itibar etmeyip, onlarca liraya aldığım kitapların da gelişigüzel yada umursamaz bir özensizlikle sadece 'yazılmış' olduğunu gördüğümde de susmam olası değil. O noktadan sonra da alınan alınsın, ama boş boş alınmasın mümkünse kendine bir ders de 'alınsın', biz de güzel kitaplar okuyalım, iki tarafın da yüzü gülsün diyorum.

Hiç yorum yok: